Students' perception about the use of interactive online activities with H5P

Authors

  • Sergio-Ramón Rossetti-López Universidad de Sonora
  • Manuel-Arturo Coronado-García Universidad Autónoma de Baja California Sur
  • Isaac-Shamir Rojas-Rodríguez Universidad de Sonora

DOI:

https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2023.40.1545

Keywords:

learning objects, qualitative method., design-based research, H5P and learning management system, Mexico

Abstract

This article presents the results of a design-based research in which the authors analyze the perception of university students when making use of learning objects through the H5P platform. A sample of 208 students from the economic-administrative area during the 2020-1 and 2020-2 cycles were involved in a quantitative, descriptive, inter-sectional and correlational study. Through the implementation of a questionnaire, it was possible to evaluate from the students' perspective the dimensions of learning, attention, fulfillment, and usability of the H5P learning objects implemented by the teachers as a teaching strategy. The results showed a high valuation, except for marketing students, who presented a low perception in relation to the other educational programs.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Sergio-Ramón Rossetti-López, Universidad de Sonora

Mexicano.  Doctor en Innovación en Tecnología Educativa, Universidad Autónoma de Querétaro, México. Profesor de Tiempo Completo, Departamento de Administración, Universidad de Sonora, México.  Temas de investigación:  tecnologías de la información, tecnología educativa y gestión organizacional. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5524-8674.

Manuel-Arturo Coronado-García, Universidad Autónoma de Baja California Sur

Mexicano.  Doctor en Planeación y Liderazgo Educativo, Universidad del Valle de México.  Profesor Investigador y Jefe del Departamento Académico de Agronomía, Universidad Autónoma de Baja California Sur, México. Temas de investigación: gestión organizacional y empresarial, gestión universitaria, agronegocios. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5098-9932.

Isaac-Shamir Rojas-Rodríguez, Universidad de Sonora

Mexicano. Doctor en Desarrollo Regional, Centro de Investigación en Alimentación y Desarrollo A. C., México. Profesor Investigador, Departamento de Administración, Universidad de Sonora, México. Temas de investigación:  innovación y competitividad, sustentabilidad, gestión organizacional. ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0798-1476.

Published

2023-06-01

How to Cite

Rossetti-López, S.-R., Coronado-García, M.-A., & Rojas-Rodríguez, I.-S. (2023). Students’ perception about the use of interactive online activities with H5P. Revista Iberoamericana De Educación Superior, 14(40), 59–76. https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2023.40.1545

Issue

Section

Territories