Youth identity based on the use of technology among degree course students in Marketing at the Autonomous Juarez University in Tabasco

Authors

  • Gladys Hérnández-Romero Universidad Juárez Autónoma de Tabasco
  • Nelly Del Carmen Córdova Palomeque Universidad Juárez Autónoma de Tabasco
  • Luis Carlos Cuahonte Badillo Universidad Juárez Autónoma de Tabasco
  • María Soledad Eleonor Arellano Quintanar Universidad Juárez Autónoma de Tabasco

DOI:

https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2016.18.181

Keywords:

identity, youth, information technologies, universities.

Abstract

The article presents the results of a study about young university students in the first semester of the Marketing degree course and how they incorporate new technologies in their daily lives. The subject is analyzed from the viewpoint of the line of research of technology innovation as practiced by the members of the group “Education innovation in teaching and learning processes”. The evidence shown here is the result of a sample of 20 students, who responded a questionnaire at two different time points, the first one covering 25 questions and the second one ten.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Gladys Hérnández-Romero, Universidad Juárez Autónoma de Tabasco

Maestra en Educación (TecMilenio). Doctora en Educación (Centro Internacional dePosgrado).

Profesora de tiempo completo en la División Acdémica de Ciencias Económico Administrativas, perteneciente a la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco. Ingreso 1º Abril 1999. Ha impartido entre otras, las siguientes asignaturas: Ética, Filosofía, Metodología. 

Integrante del Grupo de Investigación "Innovación Educativa en los procesos de Enseñanza y de Aprendizaje".

Nelly Del Carmen Córdova Palomeque, Universidad Juárez Autónoma de Tabasco

Licenciada en Idiomas (UJAT). Maestra en Educación (UJAT). Doctora en Educación (Universidad del Sur).Profesora en la División Académica de Educación y Artes perteneciente a la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco. Ha impartido entre otras, las sigueintes asignaturas: Lengua extranjera, Traducción de Textos, e Introducción al Inglés. Integrante del Grupo de Investigación "Innovación Educativa en los procesos de Enseñanza y de Aprendizaje".

Luis Carlos Cuahonte Badillo, Universidad Juárez Autónoma de Tabasco

Maestro en Educación. Profesor Investigador de tiempo completo en la División Académica de Educación y Artes perteneciente a la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco. 

Integrante del Grupo de Investigación "Innovación Educativa en los procesos de Enseñanza y de Aprendizaje".

María Soledad Eleonor Arellano Quintanar, Universidad Juárez Autónoma de Tabasco

Licenciada en Idiomas, y en Ciencias Humanas.

Maestra en Educación (UJAT). Profesora-Investigadora de Tiempo Completo desde 1999,  en la Universidad Juárez Autónoma de Tabasco. Ha impartido entre otras  las siguentes  asignaturas:  Lectura y Redacción, Grámatica, Literatura. 

 Integrante del Grupo de Investigación "Innovación Educativa en los procesos de Enseñanza y de Aprendizaje".

Published

2016-01-18

How to Cite

Hérnández-Romero, G., Córdova Palomeque, N. D. C., Cuahonte Badillo, L. C., & Arellano Quintanar, M. S. E. (2016). Youth identity based on the use of technology among degree course students in Marketing at the Autonomous Juarez University in Tabasco. Revista Iberoamericana De Educación Superior, 7(18). https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2016.18.181

Issue

Section

Resonances