Reading in Psychology: which elements of academics texts do students of an advanced course recognize?

Authors

  • María-Micaela Villalonga-Penna INVELEC/CONICET
  • María-Virginia Hael INVELEC/CONICET

DOI:

https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2016.20.205

Keywords:

texts, reading, psychology, Argentina

Abstract

In this paper we find out about which elements of academic texts students of an advanced Psychology course in an Argentinian public university fail to recognize. We administered a questionnaire developed for this study to 55 students attending a course in the fourth year of the Undergraduate Major. Among the results we highlight the fact that students report having read academic texts mostly derived from predominantly expository and argumentative scientific texts; they only recognize a few elements of a bibliographic reference; they have worked mostly with bibliographical material with little contextualization; further, they ignore formal citation guidelines to a large extent.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

María-Micaela Villalonga-Penna, INVELEC/CONICET

Nombre y Apellido: María-Micaela, Villalonga-Penna

Grado académico: Magister en Psicología Cognitiva y Aprendizaje, Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales (Argentina).

Institución: Instituto de Investigaciones sobre el Lenguaje y la Cultura. Consejo de Investigaciones Científicas y Técnicas. Cargo que desempeña: Becaria doctoral del CONICET.

Temas de investigación: Lectura académica en las disciplinas.

Dirección electrónica: micavillalonga@yahoo.com.ar

Dirección postal: Corrientes 318- 5° A. San Miguel de Tucumán (4000), Tucumán, Argentina.

Número de Teléfono: 54-9-03814220489

María-Virginia Hael, INVELEC/CONICET

Nombre y Apellido: María-Virginia, Hael

Grado académico: Licenciada en Letras, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad Nacional de Tucumán.

Institución: Instituto de Investigaciones sobre el Lenguaje y la Cultura. Consejo de Investigaciones Científicas y Técnicas. Cargo que desempeña: Becaria doctoral del CONICET.

Temas de investigación: Argumentación en las disciplinas, escritura de tesis de grado.

Dirección electrónica: virchy_tuc@hotmail.com

Dirección postal: Ituzaingó 1247, Yerba Buena (4107), Tucumán, Argentina.

Número de Teléfono: 54-9-03814253059

Published

2016-09-20

How to Cite

Villalonga-Penna, M.-M., & Hael, M.-V. (2016). Reading in Psychology: which elements of academics texts do students of an advanced course recognize?. Revista Iberoamericana De Educación Superior, 7(20). https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2016.20.205

Issue

Section

Outlines